Dharma imię w klasztorze Shaolin
Dharma imię to nowe imię nabyte podczas buddyjskiego rytuału inicjacyjnego w buddyzmie Mahajany. W Chinach wyświęceni mnisi i mniszki automatycznie powracają do używania nazwiska "Shi" (釋), jak w Shakyamuni (釋迦牟尼), chińskiej transliteracji Buddy Siakjamuniego.

Klasztor Shaolin, położony w prowincji Henan, w Chinach, jest dobrze znany z powiązania z chińskimi sztukami walki i buddyzmem. Jednak ważnym aspektem duchowej praktyki klasztoru jest tradycja nadawania każdemu mnichowi imienia Dharma. Imię Dharmy nie jest tylko imieniem, ale symbolem zaangażowania mnicha w buddyjską ścieżkę i jego związku z linią klasztoru Shaolin.
Shi Yan Ti, Shi Heng Zhi... Jakie jest znaczenie tych imion w tradycji klasztoru Shaolin i w buddyzmie?
Mnisi i uczniowie Shaolin, otrzymują Dharma imię lub imię klasztorne podczas ceremonii inicjacji. Dharma imię w Shaolin jest agregatem trzech części:
- Tytuł/Prefiks
- Nazwa pokolenia
- Unikalne imię osobiste
Tytuł/Prefiks
Tytuł dla wszystkich mnichów Shaolin i świeckich uczniów jest Shi (釋) jak w Shakyamuni (釋迦摩尼), chińska transliteracja Siakjamuni, historycznego Buddy. Oznacza to, że mnisi z Shaolin są częścią rozszerzonej rodziny buddyjskiej. Podczas dynastii Sung, chiński buddyjski monastycyzm zadekretował, że wszyscy członkowie Sengjia (僧伽) powinni nosić nazwisko Shi, ponieważ duchowo należą do wielkiej rodziny Shakyamuni. Od czasu do czasu, termin Shì jest opuszczany w rozmowie, pozostawiając dwa ostatnie składniki jako określenia identyfikujące osobę.
Nazwa pokolenia
Opat klasztoru z początku dynastii Song, Xueting Fuyu, napisał następujący wiersz, aby następne pokolenia mogły wywodzić swoje imiona. Pierwsza część nadanego imienia jest nazwą pokoleniową. Na przykład imię mnicha lub ucznia z 34 pokolenia zaczynałoby się od znaku 延 (Yan), ponieważ jest to 34 słowo w poemacie, 恒 (Heng), ponieważ jest to 35 słowo w poemacie.
Sōng Shān Shàolín Sì Cáodòng Zhèng Zōng Shīxù Qīshí Zì Bèi Jué
fú huì zhì zi jué liǎo běn yuán kě wù
zhōu hóng pǔ guǎng zōng dào qìng tóng xuán zǔ
qīng jìng zhēn rú hǎi zhàn jì chún zhēn sù
dé xíng yǒng yán héng miào tǐ cháng jiān gù
xīn lǎng zhào yōu shēn xìng míng jiàn zōng zuò
zhōng zhèng shàn xǐ xiáng jǐn què yuán jì dù
xuě tíng wèi dǎo shī yǐn rǔ guī xuàn lù
tłumaczenie:
Strategia Siedemdziesięciu Słów Wiersza Ciągłej Generacji dla Ortodoksyjnej Sekty Caodong Klasztoru Shaolin na Górze Song
Błogosławiony i utalentowany,
inteligentny młody człowiek będzie wzrastał w świadomości;
jesteś pierwotnie w stanie ukończenia i dlatego masz predyspozycje do zrozumienia.
W całym wszechświecie rozprzestrzenia się doktryna buddyjska,
świętujemy, że nasza zasada pochodzi od tego samego przodka.
Stan buddyjski jest czysty i cichy, rozległy jak morze;
W głębokiej ciszy nasza czystość i naturalność są wzmocnione.
Nasze moralne postępowanie przetrwa na zawsze;
a nasze ciała są stale mocne.
Umysł jest kryształem, który może oświetlić głębię gór;
a wrodzony charakter może uczynić człowieka wystarczająco jasnym.
by odróżnić szlachetność od zdrady.
Wierność, przyzwoitość i cnotliwość przyniosą szczęście i pomyślność;
Ostrożnie pamiętamy o naszym pierwotnym kursie w przeprawie.
Ośnieżone podwórko jest jak nauczyciel,
który poprowadzi cię do powrotu na jasną drogę.
Unikalne imię osobiste
Jest to wybierane od mnicha z Shaolin i podawane podczas cerimonii. Tak jak w chińskich ideogramach zwykle łączy się więcej niż jedno znaczenie, tak ten jest zwykle wybierany w celu określenia postawy aspiracyjnej lub misji dla nowego mnicha lub świeckiego ucznia.